Cała sztuka polega na tym, by tocząc kulę, trafić w odległy o około 20 metrów konkretny kręgiel. Ułatwią Ci to 3 rzędy kropek znajdujących się na rozbiegu. Po kilku rzutach na pewno ustalisz odpowiednią dla Ciebie odległość od linii spalonego. Na początek zacznij rzut od odległości 4,5 kroku.
Ważne jest, by kula miała odpowiednią wagę (6 – 16 funtów), wielkość i rozstaw otworów na palce. Do otworów wsuń dwa środkowe palce i kciuk – palce powinny wchodzić w otwory do drugiej kostki, kciuk powinien schować się cały. Drugą ręką podtrzymuj kulę – jeżeli nie odczuwasz takiej konieczności, to znaczy, że wybrałeś za lekką. Raz dobraną kulą graj przez całą rozgrywkę. Wygrywaj i przegrywaj z humorem i z honorem. Boje o punkty i zwycięstwo traktuj jako dobrą zabawę.

Przebieg gry

Celem gry jest zbicie wszystkich kręgli. Gra składa si z 10 kolejek, każdy zbity kręgiel, to 1 punkt. Jeżeli w pierwszym rzucie strącisz wszystkie kręgle, kończysz grę w tej kolejce, jeżeli nie, otrzymujesz drugi rzut z kręglami, których nie zbiłeś w pierwszej kolejce. W 10 kolejce, po zbiciu wszystkich kręgli za pierwszym razem, dostajesz 2 dodatkowe rzuty. Przy zbiciu wszystkich kręgli w 2 rzutach, dostajesz 1 dodatkowy rzut. Sumujesz ilość zbitych kręgli w 10 kolejkach i wygrywasz zdobywając największą liczbę punktów.

STRIKE – zbijasz wszystkie kręgle w pierwszym rzucie (znak X). Kolejne dwa Twoje rzuty w następnych kolejkach liczone są razy 2, w 10 kolejce razy 1.
SPARE – zbijasz wszystkie kręgle w kolejce w dwóch rzutach (znak /). W następnej kolejce pierwszy rzut liczony jest razy 2, w 10 kolejce razy 1
MISS – zbijasz część kręgli w pierwszym rzucie, a drugi jest niecelny. Otrzymujesz liczbę punktów równą zbitym kręglom w rzucie pierwszym
SPLIT – po pierwszym rzucie pozostajesz ze skrajnie ustawionymi kręglami, z których możesz zbić tylko 1
FOUL – przekroczyłeś linię rzutu – spaliłeś, jeżeli zbiłeś kręgle, punkty nie są liczone, ale rzut tak.